본문 바로가기

English Diary

20130422 영어일기 I have lived in Vancouver for almost a month.

반응형

I have lived in Vancouver for almost a month.
Today was my first day which I cooked a rice in Vancouver.
I ate dinner which I cooked myself for the first time during almost 6 years.
I have been eating breads and instant noodles since I arrived here.
I don't have any korean foods like a kimchi.
I will eat rice from now.
I haven't cooked anything for 6 years.
I didn't need to cook during working in the army and the company.
I am studying English in VIC. I want to study more but I don't have money to study English.
In fact, Many Korean who have working holiday visa are working without studying English.
so I'd like to work since next month.

Today I studied English  from 08:00 to 3:30.
and then I did homework in library for 2 hours.
and then I came home and ate dinner.
and at same time, I watched TV about Major League Base Ball game.
and now I am writing diary.
거의 한 달 동안 밴쿠버에 살고있다.
오늘은 밴쿠버에서 밥을 해먹은 첫날이었다.
나는 거의 육년만에 처음으로 직접 밥을 해서 먹었다.
내가 여기 온 이후로 빵과 인스턴트라면을 먹고있다.
나는 김치와 같은 모든 한국 음식을 가지고 있지 않습니다.
나는 지금부터 밥을 먹을 것이다.
나는 6 년 동안 아무것도 조리하지 않았습니다.
나는 군대와 회사에서 근무하는 동안 요리 할 필요가 없습니다.
나는 VIC에서 영어를 공부하고 있습니다. 좀 더 공부하고 싶지만 영어를 공부하는 돈을 가지고 있지 않습니다.
사실 많은 워홀러들이 영어공부 없이 일을 하고 있습니다.
그래서 나는 다음 달부터 일을하고 싶습니다.

오늘은 08:00 ~ 3:30 영어를 공부했다.
그리고, 나는 2 시간 동안 도서관에서 숙제를했다.
그리고 난 집에 와서 저녁 식사를 먹었다.
그리고 같은 시간에, 나는 메이저 리그베이스 볼 게임에 대한 TV를 보았다.
지금은 일기를 쓰고 있어요.

반응형

'English Diary' 카테고리의 다른 글

20131112 I'm on diet.  (0) 2013.11.13
20131013 I will move to Grande cache on next Tuesday.  (0) 2013.10.13